Heroes Of Our Time

Musikblogg

Motörhead - Aftershock

Kategori: Allmänt

 
Lika bra att jag erkänner på en gång. Jag kan inte alla Motörheads låtar eller deras album.Jag kan inte bandets historia. Dom antal låtar jag har hört och kan namnet på kan jag nog räkna på fingrarna. Det här albumet kommer nog att ändra på det! För när jag ger Aftershock en riktigt chans och lyssnar på det så märker jag vilket otroligt härligt röj och Rock N Roll sväng det är! Motörhead verkar inte ha ändrat mycket i sitt sound men när man är ett sånt klassiskt band så är det inte heller meningen att man ska göra det. Som Lemmy brukar uttrycka sig på bandets spelningar: "-We are Motörhead and we play play Rock N Roll!"
 
Och det är just vad det är! Från Början till slut. Albumet drar igång med låten "Heartbreaker", drar ner tempot något när det kommer till låtarna "Lost Woman Blues" och "Dust And Glass". 
Annars så är det Rock N Roll rakt igenom i äkta Motörhead anda!
 
 
Bästa Spår: Heartbreaker, End Of Time, Going To Mexico
 
Betyg: 7/10
 
//KP

Kommentarer


Kommentera inlägget här: