Heroes Of Our Time

Musikblogg

Kommande Album 2012

Kategori: Allmänt

Vi har nog alla våran egna lilla lista. Listan på kommande album från dom band vi gillar. Vi väntar och ibland känns det som en evighet. Med hjälp av facebook och youtube så är det nu lättare att hålla sig uppdaterad på vad som händer hos bandet, hur långt dom har kommit i arbetet med sina album och vilket datum som albumet äntligen släpps.

Själv så råkar jag ha sån tur att fyra av mina favorit band släpper album inom en snar framtid. Här är min egna lilla lista och jag passar på att fråga er: Hur ser eran lista ut? Vilka släpper album i år som ni ser fram emot? Eller har ni favorit band som redan har släppt album som va riktigt bra? eller var dom dåliga? Kommentera gärna och berätta!! :)
Min lista över kommande album att se fram emot:


DragonForce-The Power Within
Femte albumet från brittiska power metal bandet DragonForce är tänkt att släppas den 15 April. Det kommer även att vara deras första album med nya sångaren Marc Hudson. Deras tidigare sångare hette ZP-Theart. Det har redan släppts en låt från albumet som heter "Fallen World".
Sonata Arctica-Stones Grow Her Name
Om jag har räknat rätt så är detta alltså nionde albumet från finska power metal bandet Sonata Arctica och det är beräknat att släppas den 18 Maj. Nyligen så släppte dom en DVD under namnet "Live In Finland".
Firewind-Few Against Many
Grekiska power metal bandet släpper nu alltså sitt sjunde album och det släpps den 21 Maj. Deras förra album "Days Of Defiance" släpptes sent under 2010. Anledningen till att det har gått så fort mellan dessa album påstås vara att gitarristen Gus.G hade mycket fritid mellan spelningarna och kunde skapa nya låtar under sin senaste turné med Ozzy Osbourne.
Sabaton-Carolus Rex
Den 23 Maj släpper Falun bandet Sabaton sitt sjätte album. Temat på detta album kommer att vara den svenska stormaktstiden och för första gången så släpps 2 versioner av albumet. En med sång på svenska och en på engelska.
Tanken är att jag ska göra recensioner av alla dessa album och i samband med det skriva lite fakta om samtliga band. Kommentera gärna och berätta gärna hur eran lista över kommande album ser ut!
//KP

Kommentarer


Kommentera inlägget här: