Heroes Of Our Time

Musikblogg

Heroes of YOUR Time?

Kategori: Allmänt

Några av er kanske undrar lite över titeln "Heroes of our time"? Som jag har skrivit tidigare så är det ju låtnamnet på en av DragonForce låtar. http://www.youtube.com/watch?v=lRt54xjIq7w&ob=av2e

DragonForce är ju ett band som jag verkligen gillar men det är inte hela anledningen till namnet. Som sagt så kommer det ju skrivas om musik. När man skriver om musik så skrivs det ju även om musiker. Musiker kan ju va personer som man ser upp till och inspireras av. En del musiker kan man ju även se som hjältar.
Våra egna "Heroes of our Time". Förstår ni tänket? Därför skulle jag vilja fråga, Vilka är era musikhjältar? Vilka inspirerar er? Vilka är "Heroes of YOUR Time?"
//KP

Kommentarer

  • Vicki säger:

    Nice inlægg KP! :D

    Heroes of MY time... Hm... Den var svår. Jag har så många, och just nu har jag børjat lyssna vældigt mycket på K'Naan igen. Jag tycker han skriver størtskøn musik och han ær en ball mænniska :) Så just nu får han vara The Hero of my time ;D

    2012-03-26 | 14:58:45
    Bloggadress: http://www.mindweb.se/
  • Sonja säger:

    Min Hero är definitivt Bruce Springsteen. Vilken man! Vilken musik! Åh, det är kärlek.

    2012-03-27 | 21:45:59
  • KP säger:

    Tack för era kommentarer Sonja och Vicki! :)

    2012-03-27 | 22:15:09
  • Robin säger:

    Kul att du börjat skriva :D

    En av mina musikhjältar är definitivt Anthony Kiedis, en kille som alltid verkar gå sina egna vägar och alltid står på sig även när han hamnade på botten av samhället.

    2012-03-27 | 23:06:27
    Bloggadress: http://rob-11.blogspot.com

Kommentera inlägget här: