Heroes Of Our Time

Musikblogg

Sabaton rykten

Kategori: Allmänt

Det går rykten om att bandet Sabaton ifrån Falun har splittrats. Det säger tidningen "Dalarnas tidning". Ryktena säger att Sabatons sångare Joakim Brodén och bassisten Pär Sundström kommer att fortsätta med nytt manskap.

– Vad jag kan säga är att det är jäkligt tråkigt att sådana rykten sprids, säger Joakim Brodén till Dalarnas tidning.

Rykten ja. Det är precis vad jag tror i nu läget och jag vill se fler kommentare ifrån medlemmarna och även ifrån deras Facebook eller hemsida innan jag tror något annat. Sabaton är ett av Sveriges största band just nu. För att inte tala om deras popularitet utomlands. Speciellt i Polen. Dom har även en ny skiva på gång. "Carolus Rex" heter den och är tänkt att släppas i Maj.

Jag upptäckte Sabaton för ungefär 3-4 år sen när en klasskompis spelade upp låten "Metal Crue" för mig. Det tog ett tag men sedan fastnade även jag för detta band. Sedan kom deras album "Coat of Arms" vilket är ett av dom bästa album jag har hört. Så i Maj 2011 så åkte jag och min klasskompis till Falun för att få se Sabaton live på hemmaplan. "Rockstad:Falun" heter festivalen som startade 2008 i samband med att Sabaton släppte sitt fjärde album "The Art of War". Då var det en inomhusfestival. Genom åren så har den växt och äger rum på idrotts området "Lugnet".

Om Sabatons spelning i Falun den varma sommaren 2011 kan jag bara säga en sak. "WOW!!" Vilken show, vilken energi, vilken spelglädje. Något av det bästa jag nånsin har sett! (En stor bonus var att vi fick träffa gitarristen Rickard Sundén på festival området)

Så att Sabaton skulle splittras just nu efter att ha hållit ihop i över 10 år och är på toppen av sin popularitet när en ny platta är på gång? Njaaa, det har jag svårt att tro på...eller vad tror ni?

//KP

Kommentarer

  • Martin säger:

    "På Sabatons hemsida så har de gamla pressbildena och bandbiografin plockats bort med hänvisning om att en uppdatering kommer inom kort."

    Det gör mig lite orolig, annars låter det som du säger, aningen ologiskt att splittra när man är på topp!



    Keep on Rockin' elpôjk \,,/

    2012-03-27 | 17:50:49
    Bloggadress: http://sweetshots.blogg.se/
  • KP säger:

    Tack för din kommentar elpöjken Martin!



    Jag hoppas att vi båda har rätt och att detta bara är rykten!

    2012-03-27 | 22:14:18
  • Carlous Rex säger:

    Det dröjer inte länge innan det här blir officiellt. Det var en över en månad sen första man tackade för sig.



    Men fyra personer hopppar av, och det repas redan med nya medlemar inför turnén.

    2012-03-28 | 12:29:49
  • KP säger:

    Får man lov att fråga vem det är som står bakom "Carolus Rex" kommentaren? ;) Funderar på att få in Facebooks kommentarsfält på bloggen....

    2012-03-28 | 21:17:51
  • Robin"- säger:

    Det är nog antagligen bara ett rykte.. (Får vi verkligen hoppas!) Det går även rykten om att In Flames ska splittras och att detta är deras sista turne så hoppas verkligen att det bara är ett rykte så att säga.. BTW, Grym blogg KP :P

    2012-03-30 | 16:02:34

Kommentera inlägget här: